mandag 11. januar 2010

Studiene er i gang og...


.....jeg har egentlig bare lyst til å sy :o)
Her representert ved en "Nøstegutt" jeg sydde til Mossi, enke etter min morfar, til jul.

Dette semesteret kommer til å kreve mye selvdisiplin. Jeg skal skrive en bacheloroppgave om "Målstyring og kvalitet i NAV med fokus på Kvalifiseringsprogrammet", jeg skal gjennom valgfag med Coaching og kommunikasjon og jeg skal ha en ny og utsatt eksamen fordi jeg ble syk under eksamen i høst. Heldigvis har jeg vært fornuftig og takket nei til gjenvalg i sentralstyret, slik at det bare er noen få måneder igjen av det vervet. Jeg har nettopp bestilt en ferietur til Lanzarote i løpet av vinteren/våren og det blir nok bra med et avbrekk underveis. Jeg skal også prøve å ta noen avbrekk underveis til hobbyting - les: quilting!

 Jeg skrev i forrige innlegg om mine UFO'er. Jeg er i gang med å redusere haugen litt;

Blokkene fra Lise Bergene boka er nå sydd sammen til: et stort teppe av 20 blokker, en løper med 4 blokker, en løper med 3 blokker og to brikker av én blokk. Quiltingen gjenstår!

LogCabin blokkene av gamle "stygge" julestoffer er nå satt sammen til en STOR duk, foreløpige mål er 108x250 cm. Da har jeg brukt 84 blokker... Jeg må nok sy noen blokker til, da det manglet litt bredde i forhold til spisebordet med ileggsplate, så nå gjenstår å sy ytterligere 24 bokker..! Og jeg som trodde jeg hadde altfor mange  ;-) Sånn kan det gå...



 Forøvrig har jeg endelig fått vasket og strøket alle stoffene jeg kjøpte av Lapp-Elisa i bursdagsgave til meg selv i høst... Hun hadde restpakkesalg der man fikk 6 pakker med 10 stoffer i hver for 1200 SEK og jeg bestilte dobbel mengde... ja, 12 pakker.... totalt nesten35 meter... (bildet nedenfor til venstre). Det var utrolig nok bare to like biter av alle disse!

Til adventstiden 2009 bestilte jeg også "Kalender for quiltedamen" hos Quilte.net, her avbildet til høyre med innholdet (24 stoffer ++). Det er morsomt å telle ned dagene på denne måten!







Rett før jul var jeg en liten tur hos Elisabeth, Lapp-Elisas Quilts. Den dagen hadde hun engelske bøker i julekalenderen, så jeg klarte selvfølgelig ikke å stå imot; 3 bøker om ArtQuilt, samt noen flotte stoffer ble med hjemover. Jeg har tenkt å sy et par bager/ nett... Disse bøkene kan jeg lese og lese og lese, om igjen og om igjen... de er utrolig flotte!


Nei, nå får jeg komme meg tilbake til pensumbøkene.....

Ha en fin dag!

Takk for at du kikker innom!

Anne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar