fredag 1. januar 2010

Nytt år og status quiltearbeider


Da er tiden kommet til å skaffe seg en oversikt over UFO'er og WIP'er. Ønskeprosjekter får jeg ta en annen dag. Da jeg begynte å finne frem alle prosjekter som en gang er satt i gang, fikk jeg "litt" hetta med tanke på hvordan bli ferdig med alt! Det er kanskje ikke meningen, men det er nok større sjanse for å fullføre noe dersom det offentliggøres !?! eller....? Jeg får nesten tro på det, i hvertfall - LOL

WIP'er - hva holder jeg på med:

- Blokker fra Lise Bergenes bok "Julens lappebok":
Jeg gikk amok i skjæreprosessen i 2008 og endte da opp med 3 ferdige løpere med 3 blokker, 1 ferdig løper med 8 blokker. Nå i romjula har jeg fortsatt og nå ligger følgende klar for sammensying: et teppe med 20 blokker, en løper med 4 blokker, en med 3 blokker og 2 brikker med én blokk.... fikk dilla er vel det rette ordet :D

Jeg kjøpte et kit fra McKenna Ryan "In Full Bloom" i 2007(?); det er jeg i gang med nå, og jeg kommer nok til å bruke lang tid på det. Mange små detaljer og pirkearbeid, men utrolig morsomt å holde på med når tankene trenger en hvil.... Delene er foreløpig festet på skjærelinjalen som står oppreist her...

Et håndsømsprosjekt i thai-silke ble startet etter at jeg fikk thai-silke av mine foreldre etter en feriereise de hadde i Asia.


UFO'er
- huff, denne listen blir lang, hele 23 av dem...:











Jeg nevner kun noen få:
- Log Cabin av julestoffer: Idé fra Quiltemagasinet nr. 5/2006. Her gikk jeg også amok i skjæreprosessen i fjor. Dette ble en stor duk til mine foreldre i julepresang i 2008.
I tillegg gjenstår noe sammensying av 88 blokker til :D Tenker det blir en duk eller tre til meg selv - eller... vi får se når jeg legger de utover...

- Blomsterbilde/-løpere til forteltet i vogna på Larkollen. Ideen er hentet fra Quiltemagasinet nr.2/2006

- Blokker fra Lise Bergenes bok "Julens lappebok" i påskefarger - amok i skjæreprosessen er bare fornavnet. Antall blokker tilslutt = ???

- Bruschetta & Vino Rosso av McKenna Ryan.
Mangler quiltingen.

- "Pute blir pøll" fra boka "Slipp fargene løs" av Hanne Asplin Firman i ulike grønnfarger som skal passe til Christoffer sitt teppe




- Forsideteppe på boka "Creative Quilt Collection Volume one. Det skulle bli teppe til mine foreldre, men de hadde malt stua lys-lys lilla og da ble det feil med burdunger, brunt, grønt og gyldent. Det ble dette teppet istedenfor:



- En veske i svart lin, med lokk i Square Dance-teknikken til Kari
Aspenes. Design veske: egen. Her vises de tre lokkene med samme design






- Et regnbuesett etter bytte i Stoffbytteklubben.
Løper, veske...? Vet ikke ennå!

- Diverse påbegynte ting fra ulike kurs med bl.a. Katie Pasquini Masopust, Hanne Schneider, Østerled, Kari Melsom og Thorild Instebø.

- Diverse påbegynte ting fra quiltelagsmøter i Follo Quiltelag og i Lappetussa (Ytre Enebakk)

Forøvrig beklager jeg litt hulter til bulter lay-out her, mye må læres.... ;-/
Noen som har lyst til å gi meg et kurs ?

Ha et fint quilteår - vi kan i hvertfall starte med en flott måned :o)

Anne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar