lørdag 8. januar 2011

En liten årskavalkade - quilting i 2010

Jeg har visst fått sydd litt gjennom året som har gått 
og endel har jeg allerede vist frem her på bloggen. 

I januar fikk jeg gjort ferdig to UFO'er: en nålepute og en veske.

I februar ble enda en veske ferdig.

I april fikk jeg sydd en veske til svigermor og

i juni deltok jeg i A4-utfordringen i Tåsen quiltelag med In the summertime.

I tillegg ble en duk med utgangspunkt i et Kaffe Fassett-stoff gjort ferdig.

I juli ble en veske til min svigerinne sydd

og i august ble enda tre vesker ferdigstilt hos Sigrun på hytta.

I tillegg ble det et penal til Ellen, min yngste niese som begynte i 1. klasse i høst.
 
I oktober/ november fikk jeg ferdig to tepper, 
henholdsvis til onkel Odd Jan som fyllte 70 år i juni 

 og til Mossi, enken etter min morfar, som fyllte 80 år i juli! 
 
HIPP HURRA for de begge to!

Etter eksamen i desember ble det julegaveproduksjon i stor stil: 
Alle mine tantebarn fikk hver sin lommebok, mønster fra Fat Quater 3/2010,


et bakeklede til mine foreldre med inspirasjon fra 
sticherymønster og modell i Fat Quarter nr. 4. 2007,


og til slutt ulike poser til de andre voksne i familien.


































Jeg rakk aldri å bli ferdig med min juleduk til langbordet før jul,
men lukkekanten var påsydd før soloppgang 2. nyttårsdag.

Det er fortsatt mer som ligger klart for både quilting og lukkekant, 
men lengre kom jeg ikke i 2010.

Teppet til venstre er snart klart, en av Lise Bergene løperne mangler lukkekant og øvrige er kjappe å quilte. Mon tro om jeg blir ferdig med dette i løpet av januar ?

Ha en flott dag!

Anne

6 kommentarer:

  1. Du har jo vært kjempeproduktiv i 2010 med tanke på at du er fulltidsstudent og mamma. Kjempeflink er du!

    SvarSlett
  2. Helt utrolig fenomenalt masse fint!!Og for en innsats på så mange områder! Du er råflink!

    SvarSlett
  3. "Lenger kom du ikke", sa du?! Og det sier du, som har laget det ene flottere enn det andre, fine former og flotte farger - en kjempeimponerende oppsummering av året. Her var det mye inspirasjon :)Godt 2011!

    SvarSlett
  4. Hei!! Så mye fint du fikk laget i 2010!! Det er artid å se hva andre sysler med...... Jeg håper at jeg kommer meg på neste Tåsen møte!! Ha en fin dag!! AnneK:-)

    SvarSlett
  5. Oioi, det bugner og for en overflod av vakre ting. Den log cabin duken var rå, og den kaffe fassetløperen som passer akkurat til bordet, er bare vidunderlig herlig. Jeg må ta en kikk til, det var så mye fint der!! Du kan være STOLT av deg selv.

    SvarSlett
  6. Hei! Så mye fint du har laget! Du har jammen vært produktiv. :)Skal se nærmere på bloggen din.

    SvarSlett