torsdag 3. juni 2010

Ferdig med 3 års studium

Endelig ferdig med alle oppgaver som skal leveres i forbindelse med Bachelor i Velferdsfag, så når vitnemålet kommer, kan jeg titulere meg som "velferdsviter", ikke dårlig etter bare tre år :o)

Tiden etter forrige innlegg har kun vært sentrert rundt oppgaveskriving, unntatt i påskeferien... Da var vi blant annet på Blefjell, på hyttebesøk hos mine foreldre. Hyggelig samvær, god mat og deilig ute og inne. Her er Kenneth på nytt snowboard - i farta :D


Vi reiste hjem natt til 1. påskedag, og jeg fikk sydd veske til svigermor som fyllte år den dagen :o) Veska er samme modell som jeg har selv med valmue-stoffer.
Her har jeg quiltet med quiltesjablong jeg har kjøpt hos StenSource International, etter tips fra Carla. De syntes nok jeg var gal som godtok å betale mer i frakt enn i varer, men i sum ble det ca kr. 20,- pr. sjablong og det er jo ikke så ille :o)
Midt i april var det Landsmøte i Autismeforeningen i Norge, og jeg gikk av som sentralstyremedlem. Takk for denne gangen :) Landsmøtet ble arrangert i Kristiansand, og vi hadde en privat omvisning i dyreparken, her representert av en lemur (kule dyr...) og en sibirsk tiger (ikke fullt så kul i nærkontakt - her bak sprinkler, lås og slå):



1. mai feiret vi bursdag for Kenneth (16) og Christoffer (20) med hele familien på besøk. I stort og smått ble det koldtbord til 17 mennesker - ikke verst (synes nå jeg) når jeg egentlig skulle skrive to (eksamens) oppgaver med innlevering 12. og 27. mai, - deilig og hyggelig med et lite avbrekk!

Torsdag 27. mai ble bacheloroppgaven innlevert, og endelig var det mulig å gjøre noe annet enn å fordype seg i litteratur og problemstilling... måtte sove litt først ;-)

Etter en litt bløt avslutningssamling med medstudenter torsdag ettermiddag/ kveld, overføringsmøte i sentralstyret fra fredag til lørdag, og en lang natts søvn til søndag, bestemte jeg meg for å delta i A4-utfordringen i Tåsen Quiltelag for første gang, med tema "In the summertime". Med inspirasjonskilder fra min mini-ferie over til Vestlandet i august og med håp om å få til en skikkelig ferie for meg selv i år, fant jeg disse to bildene som ble utgangspunktet for A4-quilten. Det første fra Hardangerjorden, og det andre ved elva som renner ut i Vøringsfossen:
Disse skrev jeg ut på printer'n i A4 format, brukte overheadtransperenter for å lage omriss og lagde deretter applikasjonsmønstre. Først av fjorden, deretter av beina:

Jeg fant ut at jeg ville quilte fjorden først, slik at jeg fikk perspektivet på plass. Til slutt applikerte jeg på beina:
Det ble ikke tid til lukkekant, så her er det sikk-sakk i respektive farger i ytterkant. Kanskje jeg setter ramme på, det får tiden vise. Morsomt var det i hvertfall, så det blir nok ikke siste gang jeg tar i mot A4-utfordringen.

Nå blir det symaskintid på Larkollen fremover, det spørs forsåvidt om det blir sommerjobb eller ikke hvor mye sying det blir. Det blir i hvertfall godt med sommer og ferie fra studier!

Hyggelig at du kikket innom !

Ha en flott dag :o)

Anne

2 kommentarer:

  1. GRATULERER!!
    Flott innsats på alle fronter, skole,selskap, sying og tur. Ikke minst ble bildet og veska kjempefin! Jeg skulle gjerne ha hatt en slik sjablong jeg også.. Jeg sitter ved siden av symaskina mi, ferdig tredd og er litt frustrert over å ikke orke å FRIHÅNDSquilte. Det er no herk! Kanskje jeg skal satse på maler..??

    Jeg ønsker deg lykke til med alt!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så flott A-4 utfordringen din blei. Tar du den med imorgen så jeg får se? Det hadde vært hyggelig. Og gratulerer med ny tittel, den høres voldsom ut:-), når du er ferdig med de 2 neste årene og masteroppgave, hva slags tittel får du da?

    SvarSlett